BIZNIS IDEJE do 5.000 evra ulaganja

Novac, evri, biznis

Kad nemaš milione, ali imaš volju i ideju

Pokretanje biznisa ne mora uvek da zahteva ogromne investicije i pozajmice. U svetu gde su kreativnost, digitalne veštine i dobra organizacija često vredniji od velikog kapitala, 5.000 evra može biti sasvim solidan start. Naravno, nećemo govoriti o fabrikama ni franšizama, već o pametnim, skalabilnim i realnim idejama koje možeš pokrenuti brzo i uz minimalne troškove. Ovo su (po našem mišljenju) najpraktičnije i možda najbolje biznis ideje koje zaista možeš realizovati sa budžetom do 5.000 evra.

I još nešto pre nego što krenemo…Okej, sakupili ste manje-više 5.000 evra, ali morate znati da za pokretanje i uspeh bilo kakvog biznisa novac je samo jedan od pokretača i „goriva“. Mnogo bitnije je vaše znanje koje posedujete, dobar biznis plan, želja za uspehom, ostali resursi i slično…Dakle imajte to na umu! LET’S GO MILI !


1. Online prodavnica (ali određena „niša“ ili proizvod)

Internet je prepun generalnih prodavnica, ali ljudi sve više traže nišne ili konkretne proizvode kao na primer:prirodnu kozmetiku, hand-made nakit, proizvode za kućne ljubimce, urbani eko pribor i slično… Uz dobar Shopify, WooCommerce ili Etsy shop, možeš za nekoliko stotina evra postaviti sajt, investirati u malu početnu zalihu i uložiti u digitalni marketing (Google i Meta oglasi). Dobra stvar online prodavnice je, što se možete povezati sa dobavljačima i uopšte ne morate brinuti o zalihama. Dakle nije vam potrebno skladištenje robe, to će sve obavljati dostavljač direktno. Ekomerc je danas jako popularan, ali imajte na umu da nije baš jednostavno. Pametno bi bilo da se prvo edukujete malo o svemu tome, postoje razni mini kursevi na tu temu i slično. Prvo znanje pa sve ostalo, kako za ovaj biznis tako i za sve ostale.

Trošak: od 2.000 do 4.500 € (zavisno od robe i marketinga)


2. Mobilna kafa ili sok-bar prikolica

Ako voliš kafu više nego jutarnje sastanke, ovo je za tebe. Kupovina i brendiranje male prikolice (ili adaptacija starog vozila) može stati u okvir budžeta.

Šta je mobilna kafa/sok-bar prikolica?

To je mala pokretna prodavnica na točkovima (prikolica ili kombi) koja služi kafu, sokove, smoothie-je, energetske napitke ili druge osvežavajuće napitke. Može biti postavljena na različitim lokacijama: ulični festivali, poslovne zone, pijace, parkovi, događaji, ili čak stalna lokacija. Ovo je možda i najbitniji deo ovog biznisa: LOKACIJA! Takođe ovo spada u takoreći sezonske biznise, jer će zimi posao verovatno ići slabije obzirom na vremenske uslove ukoliko ste uglavnom pozicionirani napolju i slično. Ne zaboravite da je potreban i jako dobar marketing i pridržavanje sanitarnih i drugih propisa.

Trošak: od 3.000 do 5.000 € (druga ruka oprema + registracija)


3. Usluge digitalnog marketinga za male biznise

Digitalni marketing je danas postao tema broj 1. u svim segmentima našeg društva. Ako imaš znanje iz SEO-a, oglašavanja ili društvenih mreža tvoj „alat“ je već u glavi. Treba ti dobar sajt, portfolio i minimalna oprema (laptop, softveri, domen). Targetiraj male firme koje nemaju budžet za agencije, njima si idealan izbor. Recimo neke restorane, bazene, prodavnice… dakle male biznise koji imaju potencijal, ali ne ulažu u digitalni marketing. Javi se i ponudi im usluge. Vođenje društvenih mreža, izrada sajta, vizit kartica i tako dalje. Sve što bi im pomoglo da što više ljudi čuje za njih i samim tim im poveća prihode. Verovatno ćeš biti odbijan nekoliko puta, dok ne nađeš klijenta, ali ništa ne dolazi preko noći.

Trošak: 1.000–2.000 € (brendiranje, sajt, licencirani alati)


4. Oprema za fotografisanje i video snimanje

Kupiš pristojnu kameru, mikrofon, stativ i svetla, uzmeš online kurs ako ti nemaš puno znanja i počneš da radiš kao freelance content kreator. Snimanje događaja, proizvoda, portreta ili TikTok videa za firme, izbor je tvoj…Ili možda najbolja i najisplativija opcija: Snimanje i slikanje svadbi i ostalih slavlja na primer. Dakle svadbe, krštenja, veridbe, rođendani, proslave a naročito danas punoletstva koja su jako popularna i ljudi su spremni da za takva slavlja izvode ogromne svote novca. Cifre koje naplaćuju fotografi i snimatelji kreću se od nekoliko stotina pa čak do nekoliko hiljada evra po svadbi. Naravno potrebno vam je znanje, ali sve se da naučuti. Kao što rekosmo, možete uzeti neki kurs ili volontirati za neki manji iznos uz nekog dobrog fotografa i naučiti zanat pa onda pokrenuti nešto svoje i slično.

Trošak: Oprema je jako skupa za ovaj biznis i sve zavisi šta želite, ali otprilike biće vam potrebno negde između 3.000–5.000 € (Canon, Sony ili mirrorless varijante + oprema poput rasvete, mikrofona, baterija, objektiva i slično…)


5. Brendirani street food štand

Mini burgeri, palačinke, domaći sendviči ili deserti ili šta god voliš da spremaš, možeš pretočiti u simpatičan štand. Uz dozvolu, ulični kutak može postati pravi mali hit. Ljudi vole autentičnu hranu, a ti se možeš istaknuti ambalažom, pristupom i ukusima.

Predstavlja fleksibilan i vizuelno privlačan način da brend bude direktno prisutan među ljudima uz niže troškove od klasičnog restorana. Ključ uspeha su dobra lokacija, kvalitetna usluga, privlačan dizajn i aktivan marketing na mrežama.

Trošak: 4.000–5.000 € (oprema, sirovine, vizuelni identitet, dozvole, marketing, osoblje)


6. Agencija za čišćenje stanova i poslovnih prostora

Agencija za čišćenje stanova i poslovnih prostora je tražen i relativno lako pokretljiv biznis, posebno u urbanim sredinama. Nudiš usluge redovnog i povremenog čišćenja, generalnih čišćenja, čišćenja posle renoviranja, kao i specijalizovane usluge poput pranja prozora, tepiha i dezinfekcije. Klijenti su ti najčešće zaposleni ljudi, porodice, firme, ordinacije i slično…

Početna ulaganja su relativno niska. Potrebni su ti sredstva za čišćenje, osnovna oprema (usisivač, krpe, mopovi), eventualno vozilo i osnovni marketing. Registruješ firmu kao preduzetnik ili DOO, a radiš sam/a ili uz pomoć malog tima.

Prednost ovog biznisa je stalna potražnja, mogućnost fleksibilnog rasporeda i širenja poslovanja s vremenom. Konkurencija postoji, ali možeš se izdvojiti kvalitetom, pouzdanošću i profesionalnim pristupom, kao i dobrim marketingom.

Stalno potenciramo taj marketing, ali bukvalno moramo, jer je zaista jaako bitan u današnje vreme. Dakle Instagram, Google pretraga i preporuke klijenata igraju ključnu ulogu. Kvalitetna usluga dovodi do redovnih klijenata i preporuka. Možeš nuditi popuste za prve korisnike ili mesečne pakete.

Najveći izazovi su fizički naporan rad i organizacija vremena. Uz dobru uslugu, moguće je brzo stvoriti bazu lojalnih klijenata. Dobar odnos sa klijentima i poverenje su osnova uspeha u ovom poslu. Biznis je skalabilan, dakle lako možeš proširiti tim i teritoriju pokrivanja.

Trošak: 3.000–5.000 € (oprema, reklama, brendiranje, osoblje)


7. Online edukacije i kursevi

Ako znaš nešto dobro, npr. engleski, Photoshop, programiranje, marketing, čak i kuvanje možeš to pretvoriti u kurs. Snimiš, objaviš na platformama kao što su Udemy, Teachable, Youtube ili pokreneš sopstveni sajt. Pasivni prihod ti kuca na vrata! Ali kao i za dosta drugih biznisa, znanje je naravno preduslov. Ukoliko želite da prodajete svoje znanje, prvo morate da ga imate zar ne? Logično!

Trošak: 1.000–3.000 € (kamera, mikrofon, montaža, hosting)


8. Fitnes instruktor/online trener

Online kursevi su jedan od najbrže rastućih oblika digitalnog biznisa danas. Omogućavaju ti da znanje iz određene oblasti pretvoriš u proizvod koji se prodaje više puta, bez dodatnih troškova po korisniku. Možeš ih kreirati u formi video lekcija, PDF vodiča, kvizova i zadataka. Platforme kao što su Teachable, Udemy, Kajabi ili čak sopstveni sajt olakšavaju distribuciju i naplatu.

Najvažnije je da odabereš temu u kojoj imaš znanje i za koju postoji potražnja. To može biti bilo šta, od jezika i programiranja do kuvanja, dizajna ili ličnog razvoja. Kvalitet sadržaja, jasnoća i struktura kursa igraju ključnu ulogu.

Marketing je presudan, kao što smo već mnogo puta rekli! Koristi društvene mreže, email listu, SEO i plaćene oglase. Jednom kada napraviš kurs, možeš ga prodavati neograničen broj puta uz minimalne dodatne troškove. Online kursevi omogućavaju pasivan prihod i fleksibilan rad. Naravno za ovaj biznis model potrebno vam je ZNANJE! Dakle ukoliko želite da prodajete znanje, morate ga prvo posedovati…

Trošak: 2.000–3.000 € (sertifikacija, oprema, promo materijal)


9. Proizvodnja prirodne kozmetike

Proizvodnja prirodne kozmetike je biznis model fokusiran na izradu proizvoda od prirodnih, često organskih sastojaka, bez štetnih hemikalija. Ovaj sektor je u porastu zbog sve veće potražnje za zdravijim alternativama u nezi kože i kose. Ključ uspeha je kvalitetna formulacija, bezbednost i transparentno označavanje sastava.

Potrebno je znanje iz kozmetičke hemije, kao i usklađenost sa zakonima i propisima o bezbednosti proizvoda. Proizvodi se često prave ručno u malim serijama. Poput sapuna, krema, seruma, balzama i ulja. Brend identitet, pakovanje i etika (vegansko, cruelty-free, eko) igraju veliku ulogu.

Prodaja se može vršiti putem online prodavnica, sajmova, salona i društvenih mreža. Kupci traže personalizovane, prirodne i lokalno proizvedene proizvode. Uz dobar marketing i kvalitet, ovaj biznis može postati prepoznatljiv brend sa vernom bazom kupaca.

Trošak: 2.000–4.500 € (sirovine, pakovanja, brend)


10. Rentiranje e-trotineta ili bicikala

Ako živiš u turističkom mestu ili u velikom gradu, par električnih trotineta ili bicikala za iznajmljivanje može biti sjajan mikro biznis. U početku vodiš sve sam, kasnije možeš proširiti vozni park. Najčešće funkcioniše preko mobilne aplikacije kojom korisnik otključava trotinet, koristi ga, i zatim ostavlja na javnoj lokaciji.

Potrebna su početna ulaganja u kvalitetne e-trotinete, GPS uređaje i softver za upravljanje flotom.

Ključ uspeha je dostupnost, pouzdanost i jednostavna upotreba. Biznis se često oslanja na naplatu po minuti korišćenja, uz dodatne naknade. Treba napomenuti da su potrebne dozvole lokalnih vlasti i poštovanje saobraćajnih i gradskih propisa.

Trošak: 4.000–5.000 € (kupovina trotineta/bicikli, osiguranje, održavanje, aplikacija, brend/marketing, dozvole)


NAPOMENA: Ovo nije nikakav finansijski savet ili bilo šta slično, sami odlučujete gde ćete svoj novac uložiti. Bitno je da istražite tržište, dobro proverite sve i zatim započnete investiciju.

Ukoliko vam se svideo članak pogledajte i naše ostale članke klikom ovde.

Takođe ako volite dokumentarne emisije, zapratite naš youtube kanal „MALAMEDIJA“.

Hvala na čitanju,

vaša malamedija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *